1. Definities en
toepassing van de Verkoopsvoorwaarden
De webshop www.prestigemeubelen.be (hierna: “de
Website”) is een initiatief van:
Prestige Meubelen
Online NV (hierna: “Prestige Meubelen”, “Wij” en “Ons”),
Mercatorstraat 38
9100 Sint-Niklaas
België
Hierna
vermelde begrippen dienen in de Verkoopsvoorwaarden als volgt te worden
verstaan:
‘Klant’: Iedere
natuurlijke persoon of rechtspersoon die met Prestige Meubelen in een
contractuele relatie van welke aard dan ook, staat of komt te staan. Iedere
Klant verbindt er zich toe de Producten op de Website niet aan te kopen met de
loutere doelstelling om deze door te verkopen. Verderop ook ‘u’, ‘uw’ genoemd.
‘Consument’: Iedere
natuurlijke persoon in de hoedanigheid van Klant, die handelt voor doeleinden
die buiten zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit vallen.
‘Producten’: Alle goederen
die het voorwerp van een Verkoopovereenkomst vormen.
‘Verkoopovereenkomst’: Iedere
overeenkomst waarbij de Prestige Meubelen zich ertoe verbindt de eigendom van
de goederen over te dragen. Deze Klant verbindt er zich op zijn beurt toe de
prijs daarvan te betalen.
Deze
Verkoopsvoorwaarden zijn steeds en uitsluitend van toepassing op alle huidige
en toekomstige Verkoopovereenkomsten tussen Prestige Meubelen en de Klant. De
Klant aanvaardt de toepasselijkheid van deze Verkoopsvoorwaarden, alsmede alle
andere rechten en plichten zoals vermeld op de website, vanaf gebruik van de
website.
Dit
behoudens in het geval van een uitdrukkelijke afwijking. Een uitdrukkelijke
afwijking is slechts geldig voor zover deze het resultaat is van onderlinge
overeenstemming tussen Klant en Prestige Meubelen die uitdrukkelijk
schriftelijk wordt vastgelegd. Uitdrukkelijke afwijkingen zijn slechts geldig
ter vervanging of aanvulling van de clausules waarop ze betrekking hebben. De
overige bepalingen van deze Verkoopsvoorwaarden blijven onverkort van
toepassing. Algemene voorwaarden die de Klant hanteert zijn niet van
toepassing.
Prestige
Meubelen behoudt zich het recht voor de Verkoopsvoorwaarden op ieder ogenblik
te wijzigen en/of aan te vullen voor toekomstige bestellingen. Een toekomstige
wijziging zal uiteraard geen invloed hebben op productorders en de daaruit
voortvloeiende Verkoopovereenkomsten.
2.
Hoe komt de Verkoopovereenkomst tot stand?
Prestige
Meubelen besteedt de grootste zorg bij het online plaatsen van informatie over
de eigenschappen van de Producten, en dit inclusief de technische
beschrijvingen die gebaseerd zijn op gegevens van haar partners en
leveranciers, en met foto’s ter illustratie van de Producten, dit alles in
zoverre de technische middelen het toelaten. Bepaalde niet-substantiële
karakteristieken van een Product, zoals kleur, formaat, gewicht en andere,
kunnen bij levering verschillen van de foto’s en beschrijvingen die weergegeven
worden op de Website.
Ieder
aanbod op onze website is slechts een uitnodiging aan de Klant om een aankoop
te verrichten, en kan bijgevolg niet beschouwd worden als een bindend aanbod
uitgaande van Prestige Meubelen ten aanzien van de Klant. Het aanbod is
bovendien slechts geldig zolang de voorraad strekt.
Een
overeenkomst komt tot stand op het moment dat een orderbevestiging aan de Klant
is overhandigd dan wel, in het geval het aanbod via de Website is gedaan, per
e-mail is verzonden naar het door Klant opgegeven e-mailadres. Een op naam
gestelde offerte heeft een geldigheidsduur van twee (2) weken, tenzij een
andere termijn in de offerte staat vermeld.
Wij
hebben de mogelijkheid om specifieke voorwaarden van toepassing te stellen op
een bepaald aanbod, zoals een beperkte geldigheidsduur. Dergelijke specifieke
voorwaarden zijn slechts van toepassing indien deze uitdrukkelijk en
voorafgaand aan het order gecommuniceerd worden.
Indien
de Klant een Product wil aanschaffen uit het aanbod van Prestige Meubelen moet
hij hiervoor een aankoop plaatsen via de online-ordermethode. Deze aankoop is
bindend tegenover de Klant. Prestige Meubelen zal uiterlijk zeven (7)
kalenderdagen na het order contact opnemen ter bevestiging. Dit contact zal via
e-mail naar het door Klant opgegeven e-mailadres verstuurd worden. Deze orderbevestiging
is het tijdstip van totstandkoming van de Verkoopovereenkomst.
Prestige
Meubelen kan te allen tijde beslissen om geen bevestiging te sturen of in een
uitdrukkelijke verklaring het productorder weigeren. Indien de bestelling niet
of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd zal Prestige Meubelen de Klant
hierover inlichten en eventueel een vervangend Product voorstellen. Indien
Prestige Meubelen het productorder weigert of de Klant niet akkoord gaat met de
voorgestelde alternatieven zal er geen sprake zijn van een Verkoopovereenkomst.
De Klant heeft geen recht op enige vorm van schadevergoeding.
Conform
het Wetboek Economisch Recht erkennen partijen uitdrukkelijk dat elektronische
communicatievormen een geldige Verkoopovereenkomst tot stand doen komen.
Prestige Meubelen kan gebruik maken van alle elektronische bestanden waarover
het beschikt, binnen de grenzen van de wet, om de Verkoopovereenkomst te
bewijzen. Een gewone, digitale of elektronisch gekwalificeerde handtekening is
geen essentiële bewijsvereiste.
3.
Wat moet ik betalen?
Alle prijzen ten
aanzien van Consumenten zijn steeds uitgedrukt in euro en zijn inclusief BTW en andere taksen (indien de Klant
optreedt als rechtspersoon, kan de prijs exclusief BTW zijn). De kosten van
levering en andere bijkomende kosten (cf. betaalmethoden) zijn niet inbegrepen
in de individuele productprijs. Ten aanzien van bepaalde betaalmethoden gelden
andere voorwaarden met betrekking tot de bezorgmethode en de eventuele kosten.
Dergelijke kosten worden steeds uitdrukkelijk aan de koper medegedeeld. De
eventuele verzendkosten zijn voor de Klant en worden weergegeven bij het
uitchecken van uw digitale winkelwagen.
De
Klant is de prijs verschuldigd die Prestige Meubelen in haar bevestiging
conform artikel 2 van deze Algemene Voorwaarden aan haar heeft medegedeeld.
Kennelijke of overduidelijke fouten in de prijsopgave, zoals evidente
onjuistheden, kunnen ook na de totstandkoming van de Verkoopovereenkomst door
Prestige Meubelen worden gecorrigeerd. Klachten omtrent de prijs(zetting)
moeten binnen zeven (7) kalenderdagen duidelijk en schriftelijk gecommuniceerd
worden. Het neerleggen van een klacht heeft geen schorsing van betaling tot
gevolg.
Prestige
Meubelen heeft het recht om de prijzen op elk moment te wijzigen, maar we
verplichten ons ertoe de tarieven te hanteren die op de Website aangegeven
stonden op het moment van uw bestelling. Indien de prijswijziging het gevolg is
van veranderingen in de BTW-tarieven zal deze wel aan de Klant worden
aangerekend. Speciale aanbiedingen zijn slechts geldig zolang de voorraad
strekt.
4.
Betalingsvoorwaarden
Elke
betaling wordt in principe onmiddellijk en volledig afgehandeld, dit is op het
moment waar het order door de Klant wordt geplaatst. Wij accepteren volgende
betaalmethoden:
Prestige
Meubelen kan de betalingsmogelijkheden in de toekomst uitbreiden of beperken.
Uitbreiding van betalingsmogelijkheden zullen bekendgemaakt worden via de
website. Prestige Meubelen neemt alle redelijke maatregelen om de veiligheid
van uw online transacties te garanderen. Wij garanderen deze beveiliging door
de inschakeling van gespecialiseerde partijen zoals erkende
kredietkaartuitgevers en betalingspartners. Beveiligingsmaatregelen via SSL
worden voorgenomen om uw online betaling veilig te kunnen laten verlopen.
Prestige
Meubelen stelt haar leveringsverplichtingen uit tot ontvangst van de volledige
betaling van alle door de Klant verschuldigde bedragen. Prestige Meubelen behoudt
steeds de eigendom van alle bestelde Producten tot de volledige betaling van
alle uit de Verkoopovereenkomst verschuldigde bedragen, ongeacht of de levering
reeds heeft plaatsgevonden.
Indien
de betaling niet onmiddellijk kan worden afgehandeld doordat gekozen wordt voor
een financieel betalingsmiddel dat dergelijke onmiddellijke betaling niet kan
tewerkstellingen, bepaalt Prestige Meubelen een betalingstermijn van veertien
(14) dagen na factuurdatum.
Facturen
worden enkel per aanvraag uitgekeerd aan rechtspersonen (B2B). Consumenten
worden hiervan uitdrukkelijk uitgesloten en kunnen bijgevolg geen factuur
aanvragen.
Indien de Klant de
factuur niet binnen deze vooropgestelde termijn voldoet, beginnen de wettelijke
intresten te lopen en zijn zij verschuldigd zonder uitdrukkelijke
ingebrekestelling. Wanneer Prestige Meubelen na drie (3) aanmaningen de
betaling niet heeft ontvangen, zal de factuur overgedragen worden aan een
incassobureau dat de procedure verder afhandelt. Klachten dienen ingediend te
worden binnen een week na factuurdatum.
De klachtneerlegging heeft geenszins een schorsing van betaling tot gevolg. Ten
laste van de Klant komen tevens alle (buiten-)gerechtelijke kosten van welke
aard dan ook, die Prestige Meubelen, als gevolg van de niet-nakoming door de
Klant van diens (betalings-) verplichtingen, heeft moeten maken.
Indien
voor een betaalwijze met een kredietkaart wordt gekozen, dan zijn hierop de
voorwaarden van de desbetreffende kaartuitgever van toepassing. Prestige
Meubelen is geen partij in de relatie tussen de Klant en de kaartuitgever.
5.
Hoe wordt mijn Product geleverd?
Wij
verwerken iedere bestelling spoedig. De bestelling is evenwel afhankelijk van
de beschikbare voorraden. In het geval dat een door u besteld product toch niet
op voorraad blijkt te zijn, verplichten wij ons ertoe u binnen vijftien (15)
dagen na het doorgeven van de bestelling hiervan per email op de hoogte te
brengen en aan te geven binnen hoeveel tijd het product aan u geleverd kan
worden.
De
uiterste leveringstermijn ten aanzien van Consumenten bedraagt 30 kalenderdagen
na ontvangst van de bestelling. Wanneer Prestige Meubelen er niet in slaagt om
de Producten op het met de Consument overeengekomen tijdstip of binnen de
dertig (30) kalenderdagen te leveren, verzoekt de Klant de levering te
verrichten binnen een aanvullende termijn die gezien de omstandigheden passend
is. Wanneer Prestige Meubelen niet levert binnen de aanvullende termijn heeft
de Klant het recht de Verkoopovereenkomst te beëindigen. In dergelijk geval van
beëindiging zal Prestige Meubelen spoedig en uiterlijk binnen veertien (14)
dagen na beëindiging van de Verkoopovereenkomst alle betaalde bedragen terug
vergoeden. Overschrijding van de levertermijn geeft geen aanleiding tot een
andere (schade)vergoeding. Als een bestelling niet geleverd wordt binnen de
aangegeven tijd, wordt een onderzoek ingesteld bij de vervoerder, wat meerdere
dagen in beslag kan nemen. Gedurende deze periode kan niet overgegaan worden
tot terugbetaling of een andere verzending.
Wanneer
een Product dat tijdelijk niet op voorraad is door u wordt besteld, zal worden
aangegeven wanneer het Product weer beschikbaar is. De leveringstermijn begint
dan ook te lopen vanaf het ogenblik dat de Producten weer in voorraad zijn.
Prestige
Meubelen biedt de Klant momenteel enkele wijzen van levering aan, namelijk:
zelf afhalen, een pakjesdienst voor kleine producten en materialen, en
meubeltransport via Qualitrans, Servitrans of een externe transporteur voor
grotere producten en materialen. Het inschakelen van externe partijen kan een
invloed hebben op de levering. Naar aanleiding van een niet-geleverde
verstuurde bestelling wordt onmiddellijk een onderzoek ingesteld bij de
vervoerder. Dit neemt meerdere dagen in beslag waarbij niet kan worden overgegaan
tot terugbetaling of een andere verzending.
Het
is de verantwoordelijkheid van de Klant om de levering op de afgesproken plaats
mogelijk te maken in aanwezigheid van de Klant of een door de Klant aangewezen
derde partij. Er is sprake van een levering zodra de bestelde Producten één
keer aan de Klant zijn aangeboden. Indien een aangeboden levering onsuccesvol
is ten gevolge van een tekortkoming door de Klant of de door Klant aangewezen
derde partij, dan zijn de kosten van nieuwe leveringspogingen volledig voor
rekening van de Klant.
Prestige
Meubelen draagt het risico voor beschadiging en/of vermissing van de Producten
tot op het moment van levering. Het risico van de Producten gaat over op de
Klant zodra de Klant of een door hem aangewezen derde partij de bestelde
Producten in ontvangst neemt. Iedere levering vereist in principe de
ondertekening van de leveringsbevestiging maar een gebrek aan ondertekening
heeft geen invloed op de overdracht van het risico.
6.
Herroepingsrecht
6.1
Wanneer heeft de Consument een herroepingsrecht?
De
Consument beschikt over een herroepingsrecht in overeenstemming met artikel
VI.47 Wetboek Economisch Recht. Op basis van het herroepingsrecht kan de
Consument binnen veertien (14) kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering
van het Product, alsnog afzien van de aankoop. De Consument is niet gehouden
tot betaling van een vergoeding of opgave van motief. Prestige Meubelen hoort
uiteraard wel graag uw feedback zodat we onze dienstverlening kunnen
verbeteren.
Bij
correct gebruik van het herroepingsrecht zal Prestige Meubelen de Consument
spoedig terugbetalen, en zeker niet later dan veertien (14) kalenderdagen.
Prestige Meubelen betaalt de Consument terug met hetzelfde betaalmiddel als
waarmee deze de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij de Consument
uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd. In ieder geval worden er voor de
terugbetaling geen kosten in rekening gebracht.
Opgelet! Indien de
Consument gekozen heeft voor een leveringswijze die afwijkt van de goedkoopste
standaard-leveringswijze, dan worden deze bijkomende leveringskosten niet
terugbetaald.
De Consument
heeft geen herroepingsrecht in volgende gevallen;
–
De levering van volgens specificaties van de Consument vervaardigde goederen,
of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn (Artikel VI.53.3°
Wetboek Economisch Recht). Gedacht kan worden aan diverse design- en
meubelartikelen, accessoires en toebehoren voor deze voorgenoemde
(design)artikelen, en gerelateerde welke op maat of op aanvraag (kleur,
grootte, samenstelling van aparte stukkken) werden samengesteld of aangepast.
–
De levering van verzegelde goederen die niet geschikt zijn om te worden
teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling
na de levering is verbroken (Artikel VI.53.5° Wetboek Economisch Recht);
6.2
Hoe dit herroepingsrecht correct uitoefenen?
De Consument die
beroep wil doen op het herroepingsrecht moet dit steeds uitdrukkelijk,
ondubbelzinnig en verplicht schriftelijk aan Prestige Meubelen meedelen. De
Consument kan zich op dit recht beroepen aan de hand van een e-mail naar info@prestigemeubelen.be. Deze mededeling
moet binnen de veertien (14) kalenderdagen gebeuren vanaf de dag van (fysieke)
ontvangst van de Producten.
In
zijn mededeling moet de Consument verplicht volgende informatie vermelden:
Prestige Meubelen
stelt op haar Website onder Herroepingsrecht een
modelformulier ter beschikking van de Consument via dewelke deze zijn herroepingsrecht
kan uitoefenen. De Consument dient dit formulier volledig en waarheidsgetrouw
in te vullen.
Vervolgens
moet de Consument spoedig de desbetreffende Producten terugsturen naar Prestige
Meubelen en dit uiterlijk binnen veertien (14) kalenderdagen na de
communicatie. De terugzending gebeurt slechts door middel van een erkende
vervoerder. In ieder geval zal de Consument alle kosten en risico van de
terugzending dragen. Zolang geen bewijs van terugzending is geleverd door de
Consument heeft Prestige Meubelen het recht om de terugbetaling op te schorten.
Indien
de Producten aangetast zijn door een waardevermindering die het gevolg is van
het behandelen van de Producten dat verder gaat dan nodig was om de aard, de
kenmerken en de werking van de Producten vast te stellen, zal de Consument
hiervoor verantwoordelijk zijn. Prestige Meubelen is gerechtigd om deze
waardevermindering verhoudingsgewijs in rekening te brengen ten aanzien van de
Consument. Dit evenwel pas nadat Prestige Meubelen zelf het initiële
aankoopbedrag in zijn totaliteit aan de Consument heeft terugbetaald.
Indien
de Consument niet voldoet aan de bovenstaande voorwaarden is er sprake van een
onrechtmatig gebruik van het herroepingsrecht. In dat geval zullen de Producten
teruggestuurd worden naar de Consument, voor eigen rekening en risico van de
Consument. Prestige Meubelen verbindt er zich toe haar motieven duidelijk te
communiceren aan Consument.
7.
Garantie
7.1
Algemeen
De wettelijke
garantieplicht, zoals bepaald in artikel 1649quater van het Burgerlijk Wetboek,
is onverkort van toepassing op deze Verkoopsvoorwaarden. Iedere Consument geniet een wettelijke garantietermijn
van twee (2) jaar. De Consument kan beroep doen op deze wettelijke garantie
wanneer het geleverde Product niet overeenkomt met het gevraagde of bestelde
Product (non-conformiteit), voor zover de Consument deze niet-conformiteit niet
kon vaststellen bij de ontvangst van het Product.
Verder moet
Prestige Meubelen, overeenkomstig artikelen 1641 t.e.m. 1649 BW, ten aanzien
van alle Klanten (Consumenten en Professionele
Klanten) instaan voor de verborgen (niet-zichtbare) gebreken aan de door haar
geleverde Producten. Voor de Consument vindt dit stelsel toepassing na afloop
van de wettelijke garantietermijn van twee jaar. Het stelsel van de verborgen
gebreken vindt geen toepassing indien de Klant op het ogenblik van de koop op
de hoogte was van deze gebreken. Bijgevolg heeft iedere Klant recht op herstel indien hij, ná de
levering, een verborgen gebrek vaststelt in het geleverde Product, conform de
wettelijke voorschriften.
De
wettelijke garantie evenals de garantie voor verborgen gebreken is niet van
toepassing op:
7.2
Klachtindiening
Zodra de Klant of
een door de Klant aangewezen derde partij de Producten ontvangt, is deze
verplicht de Producten nauwkeurig te onderzoeken. Indien een Product door
een zichtbaar gebrek is aangetast, kan hiervoor een
klacht worden ingediend. De Klant moet dergelijke klachten schriftelijk
communiceren aan Prestige Meubelen, bij voorkeur bij aftekenen voor ontvangst
en ten laatste binnen de twee (2) maanden na levering aan de Klant of een door
de Klant aangewezen derde partij (of binnen twee (2) maanden na factuurdatum
indien de producten niet aan de Klant (konden) worden geleverd). Iedere Klant
is verplicht om binnen de dertig (30) kalenderdagen na het indienen van de
klacht het niet-conforme Product naar Prestige Meubelen op te sturen met het
oog op herstel, vervanging of terugbetaling. In het andere geval zal de
opschorting van de wettelijke garantietermijn als ongeldig beschouwd worden. De
termijn van dertig (30) kalenderdagen is niet van toepassing wanneer duidelijk
blijkt dat het Product beschadigd is ten gevolge van het transport. In
dergelijk geval zal de Klant het Product onverwijld terugsturen en ten laatste
binnen de drie (3) kalenderdagen.
Indien een Product
door een niet-zichtbaar gebrek is aangetast, kan hiervoor
eveneens een klacht worden ingediend. De Klant moet dergelijke klachten
schriftelijk communiceren aan Prestige Meubelen, binnen de twee (2) maanden na
ontdekking van het gebrek.
De
Producten die zijn aangetast door een zichtbaar gebrek moeten terug verzonden
worden naar Prestige Meubelen, steeds in originele staat, inclusief hun
verpakking, accessoires en documentatie en steeds vergezeld van de originele
aanrekening of een geldend betaalbewijs. Iedere tekortkoming aan deze
verplichting zal verhoudingsgewijs verminderd worden bij de terugbetaling.
De
Producten die zijn aangetast door een verborgen gebrek moeten terug verzonden
worden naar Prestige Meubelen, in hun huidige staat, inclusief hun accessoires
en documentatie en steeds vergezeld van de originele aanrekening of een geldend
betaalbewijs. Iedere tekortkoming aan deze verplichting zal verhoudingsgewijs
verminderd worden bij de terugbetaling.
De
terugzending van een niet-conform of gebrekkig Product (zowel zichtbare als
verborgen gebreken) gebeurt steeds op risico van de Klant. De kosten van
terugzending zijn voor rekening van Prestige Meubelen, voor zover de Klant
voldoet aan de garantievoorwaarden. De Klant die een Product onterecht terug
naar Prestige Meubelen verzendt, zal zelf instaan voor de kosten. Prestige
Meubelen raadt in ieder geval aan deze Producten aangetekend en met verzekering
terug te sturen, om de risico’s van verlies en diefstal te vermijden. Deze
terugzending moet ten laatste gebeuren binnen zeven (7) kalenderdagen na de
communicatie.
7.3
Herstel
Indien voldaan
wordt aan bovenstaande voorwaarden heeft de Klant in de eerste plaats recht op
een kosteloze reparatie of vervanging, naargelang de situatie. Slechts wanneer
de herstelling of vervanging buitensporig of onmogelijk is of niet binnen een
redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft de Klant het recht op een gehele
of gedeeltelijke terugbetaling. De Klant zal dit op een duidelijke en gegronde
wijze moeten onderbouwen.
De vergoeding die hieruit volgt kan nooit groter zijn dan het aan de Klant
gefactureerde bedrag.
Indien
de Producten ten onrechte werden teruggestuurd omdat aan bovenstaande
voorwaarden niet voldaan werd, zal Prestige Meubelen deze opnieuw aan de Klant
verzenden. De kosten van deze terugzending zijn ten laste van de Klant.
Prestige Meubelen is in dat geval vrij de Producten voor rekening en op risico
van de Klant bij derden te stockeren zolang deze kosten van terugzending niet
voldaan zijn.
8.
Overmacht
Indien
Prestige Meubelen door een omstandigheid onafhankelijk van haar wil geheel of
gedeeltelijk verhinderd is om haar verplichtingen tegenover de andere partij na
te komen, zal er sprake zijn van overmacht. In dat geval is Prestige Meubelen
niet gehouden haar verplichtingen jegens de andere partij na te komen. Prestige
Meubelen is gerechtigd haar verplichtingen op te schorten voor de duur van de
overmacht.
9.
Intellectuele eigendom
Alle
intellectuele eigendomsrechten en afgeleide rechten betreffende de producten en
handelsnamen blijven behouden bij Prestige Meubelen. Onder deze intellectuele
eigendomsrechten worden verstaan auteurs-, merk-, tekeningen- en
modellenrechten en/of andere (intellectuele eigendomsrechten, waaronder al dan
niet octrooieerbare technische en/of commerciële knowhow, methoden en
concepten. Het is de Klant verboden gebruik te maken van en/of wijzigingen aan
te brengen in de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel,
tenzij het louter gaat om privégebruik van het Product zelf.
10.
Verwerking persoonsgegevens
De
door u opgegeven informatie is noodzakelijk voor het verwerken en voltooien van
de bestellingen, en het opstellen van de rekeningen en garantiecontracten. Als
deze gegevens ontbreken wordt de bestelling onvermijdelijk geannuleerd. Het
opgeven van onjuiste of valse persoonsgegevens, wordt beschouwd als een inbreuk
op de huidige Verkoopsvoorwaarden. De persoonsgegevens van de Klant zullen
uitsluitend verwerkt worden in overeenstemming met de privacyverklaring die
raadpleegbaar is via onze Website.
11.
Toepasselijk recht en bevoegde rechter
Deze
Verkoopsvoorwaarden worden exclusief beheerst en geïnterpreteerd in
overeenstemming met het Belgisch recht. Op alle aanbiedingen en
Verkoopovereenkomsten is uitsluitend Belgisch recht van toepassing.
De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
In
geval van enig geschil omtrent de uitvoering of interpretatie van deze
Verkoopsvoorwaarden zal Prestige Meubelen alles in het werk stellen om een
minnelijke oplossing te vinden. Bij gebrek aan een minnelijke oplossing kan het
geschil voorgelegd worden aan een centrum voor arbitrage en mediatie (zoals
CEPANI).
Alle
geschillen die verband houden met of voortvloeien uit aanbiedingen van Prestige
Meubelen, of Verkoopovereenkomsten die met haar gesloten zijn, worden
voorgelegd aan de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement
Oost-Vlaanderen.
Als Consument heb
je ook de mogelijkheid om een geschil met betrekking tot de Verkoopvoorwaarden
voor te leggen aan een onafhankelijke instantie voor geschillenbeslechting
(zoals de Geschillencommissie Meubelen). Meer informatie: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=NL